Uusi julkaisu tarjoaa seitsemän esimerkkiä innovaatiopedagogiikasta käytännössä

Miten korkeakoulun opetusta voidaan kehittää innovaatiopedagogiikan avulla? Miten se auttaa oppimaan entistäkin paremmin?

Innovaatiopedagogiikka korkeakouluopetuksessa -julkaisu valottaa seitsemän artikkelin voimin, miten korkeakoulun oma henkilöstö kehittää työtään innovaatiopedagogiikan avulla. Julkaisun tarkoituksena on osaltaan levittää innovaatiopedagogiikan kokemuksia laajemmalle.

Monialaisuutta, käänteistä oppimista ja verkko-opintoja

Artikkelikokoelma tarjoaa käytännön esimerkkejä innovaatiopedagogiikan mukaisesta oppimisesta ja opetuksesta eri aloilta: Miten taidealan oppimissuunnitelmaa muutetaan monialaisemmaksi? Miten kokemusasiantuntijat voivat toimia mielenterveys- ja päihdetyön opettajina? Minkälaista on käänteinen oppiminen lasten hoitotyön opetuksessa? Lisäksi esitellään innovaatioleiri-oppimismenetelmä ja kehitetään verkko-opintoja ja opinnäytetyön arviointia. Innovaatiopedagogiikkaa voidaan käyttää koko oppimissuunnitelman lähtökohtana.

Innopeda® in Action II

Kokoelma on osa julkaisujen sarjaa, joka on tuotettu talon sisäisten Innopeda-valmennusten kehittämistehtävistä.  Ensimmäinen osa Uudistuva korkeakoulu käsitteli innovaatiopedagogiikkaa läpileikkaavasti kaikessa organisaation toiminnassa.

Julkaisu on vapaasti ladattavissa pdf-muodossa Turun AMK:n julkaisukauppa Lokissa.

Martti Komulainen & Taru Konst (toim.)
Innovaatiopedagogiikka korkeakouluopetuksessa – käytännön esimerkkejä

Turun ammattikorkeakoulun raportteja 242

Turun AMK:n omissa sarjoissa julkaistaan tutkimus- ja kehitystyön tuloksia, käytännönläheisiä oppaita sekä oppimateriaalia ammattikorkeakoulujen käyttöön. Suuri osa julkaisuistamme on vapaasti luettavissa verkossa. Kaikki julkaisut löytyvät Julkaisukauppa LOKIsta.

Kuva: Mikael Ahlfors

Mitä pidit artikkelista?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

css.php