Yritysten välinen (B2B) myynti elää merkittävää murroskautta. Globalisaatio, teknologinen kehitys ja kestävän kehityksen vaatimukset ovat muuttaneet kaupankäynnin dynamiikkaa. Tämä on…
Tekijät | Authors
Näkökulmia muutokseen: miten myyntikilpailut liittyvät Turun ammattikorkeakoulun TKI-toimintaan?
Miten Indonesiassa järjestettävät myyntikilpailut liittyvät Turun ammattikorkeakoulun tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoimintaan? Tämä on TKI – tule, koe, innostu -podcast-sarja opintojen mahdollistamisesta TKI-projekteissa. Vetäjänä lehtori Milla Järvipetäjä.
TKI näyttäytyy ammattikorkeakouluissa erityisesti erilaisina tutkimus- ja kehittämisprojekteina. Projekteissa on mukana niin opetushenkilöstöä kuin projektiammattilaisia ja opiskelijoita. Parhaimmillaan TKI-toiminta hyödyntää näitä kaikkia, mutta aivan yksinkertaista TKI-opinnollistaminen ei aina ole.
Tässä jaksossa Järvipetäjän kanssa keskustelemassa on Senior Advisor Harri Lappalainen. Aiheena on TKI-opinnollistamisen hyvät käytännöt myyntikilpailuissa. Projektitoiminnan avulla on kehitetty kansainvälinen myyntikilpailu, jossa arvioidaan tosielämän myyntineuvotteluja.
Myyntikilpailutoiminta on pedagoginen menetelmä, jossa kehitetään niin opettamista kuin oppimista. Hyötyä kilpailusta opettajien ja opiskelijoiden lisäksi saavat yhteistyökumppanit ja kansainväliset myyntiorganisaatiot.
Kuuntele TKI – tule, koe, innostu! Jakso 1:
Näkökulmia muutokseen: miten myyntikilpailut liittyvät Turun AMK:n TKI-toimintaan?
Kuuntele myös seuraavat jaksot:
Näkökulmia muutokseen: miten järviruoko ja opiskelijat liittyvät toisiinsa?
Näkökulmia muutokseen: mitä on opiskelu tutkimusryhmissä?
Näkökulmia muutokseen: opiskelu kansainvälisissä projekteissa
Kuva: Sanni Koskimies-Chiba